Thursday, June 17, 2010

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Social media and Interactive marketing: how social networks and technologies are changing the marketing business

Le tecnologie dell'informazione e della comunicazione hanno determinato, senza dubbio, alcuni cambiamenti nei processi di marketing, in particolare nelle fasi di ascolto dei mercati e di analisi della clientela. Ma l'esplosione dei cosiddetti network sociali e delle nuove forme di relazione in rete sta iniziando a produrre nel marketing interessanti occasioni di ripensamento degli strumenti di comunicazione verso i clienti, non più una comunicazione di massa ma - grazie ai canali web ed ai nuovi dispositivi - un'interazione decisamente personalizzata. Se il CRM nel back office consente, pur con alcune difficoltà in the transition from marketing model to the IT implementation project, to define the detailed analysis of the customer (the customer insight made possible by data mining tools and the use of statistical techniques to make useful forecasts), now companies can have systems direct dialogue with each customer, sublimating the multi-channel and arriving to implement a real policy of interactive marketing. This evolution can be provided to equip themselves not only of IT platforms "enabler", but models of organizational behavior and able to manage other forms of customer relations more complex.

Report a survey proposed by the research firm Forrester : a benchmark esminare for the use of social technologies in business, or a survey in order to ascertain the reasons that drive towards social enterprise technologies and to deepen the benefits of business generated by the study of consumer experiences "traditional" and online.

http://blogs.forrester.com/sean_corcoran/10-06-16-help_us_benchmark_social_maturity

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